FAQ
In dit hoofdstuk vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen, zodat u indien nodig problemen zelf kunt oplossen.
Inhaltsverzeichnis
Het laadvermogen is lager dan het nominale vermogen van de lader:
Redenen:
- Controleer het nominale vermogen van de elektrische auto (laadvermogen / aantal fasen / maximale laadstroom).
- Controleer de laadinstellingen in de boordcomputer van de elektrische auto.
- Controleer het nominale vermogen van de laadkabel (laadvermogen / aantal fasen / maximale laadstroom).
- Controleer de maximaal toegestane laadstroom die is geconfigureerd in de lader in de Solarwatt Pro app (maximaal 16 A, komt overeen met 11 kW driefasig).
- Controleer het laadniveau (SOC) en de temperatuur van de voertuigaccu. Als het laadniveau van de voertuigaccu laag (< 25%) of hoog (> 85%) is, vermindert de laadregelaar van de elektrische auto het laadvermogen om de accu zo voorzichtig mogelijk te laden. Hetzelfde geldt als de temperatuur van de voertuigaccu te laag (< 10 °C) of te hoog (> 30 °C) is.
- Als dynamisch laadbeheer is geactiveerd, kan het laadvermogen worden verlaagd om de netaansluiting niet te overbelasten. Controleer of er momenteel een hoge huisbelasting is.
- Als de lader is aangesloten op het energiebeheersysteem, kan het laadvermogen worden verlaagd door het energiebeheersysteem. Controleer de instellingen in het energiebeheersysteem (schakeldrempels, schema's).
- De OFF-knop op de lader is ingedrukt / zit vast. Draai aan de UIT-knop om deze terug te zetten naar de beginstand.
Maatregelen:
- Om de invloed van energiebeheer uit te sluiten, koppel je de lader los van het netwerk (koppel de netwerkstekker los van de lader of koppel de netwerkstekker los van de manager / router). Het energiebeheersysteem kan nu geen instellingen naar de lader sturen. Start de lader opnieuw op (zekering UIT / AAN) en wacht 2 - 3 minuten tot de lader weer volledig functioneert. Sluit vervolgens de elektrische auto aan op de lader en start het laadproces. Als het laadvermogen weer afneemt, ligt dit aan de elektrische auto of aan de EV-lader of laadkabel. Als het opladen daarentegen op vol vermogen plaatsvindt, ligt de oorzaak waarschijnlijk bij het energiemanagementsysteem.
- Om de invloed van de elektrische auto uit te sluiten, test je het laadvermogen van de elektrische auto op een andere EV-lader (indien mogelijk).
- Om de invloed van de lader (of installatie) uit te sluiten, test je het laadvermogen van de lader met een andere elektrische auto (indien mogelijk).
- Om de invloed van de laadkabel uit te sluiten (lader met contactdoos / rolluik), test een andere laadkabel (indien mogelijk).
Bluetooth van de oplader kan geen verbinding maken met de Solarwatt Pro app:
- Gebruik de Bluetooth-instellingen van het mobiele apparaat om te controleren of een apparaat met de Bluetooth-naam van het serienummer van de Oplader aanwezig is op het apparaat in de buurt.
- Als de Bluetooth van het mobiele apparaat de SN van de oplader scant, is er meestal een probleem met de autorisatie van de SOLARWATT Pro-app waardoor de app geen Bluetooth-scanrechten krijgt. Controleer of de Bluetooth- en locatietoestemmingen van de app zijn toegekend en of de Bluetooth- en locatietoestemmingen van de mobiele telefoon zijn ingeschakeld.
- Als er geen problemen zijn met de machtigingen, wordt de klant geadviseerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Probeer opnieuw verbinding te maken of schakel over op een andere telefoon.
WLAN-verbinding van de lader is niet mogelijk:
OPMERKING: Een LAN-verbinding wordt aanbevolen voor een stabiele verbinding met het energiebeheersysteem.
- De lader ondersteunt 2,4 GHz WLAN-netwerkverbindingen. Controleer in de WLAN-instellingen van je mobiele apparaat of het bestaande WLAN deze standaard ondersteunt.
- Gebruik je mobiele telefoon om de signaalsterkte te controleren van de Wi-Fi die nodig is om verbinding te maken met de plaats waar de EV-lader geïnstalleerd is. Als het Wi-Fi-signaal zwak is, kan de EV-lader geen verbinding maken met het Wi-Fi-netwerk.
- Als er geen probleem is met het Wi-Fi-netwerksignaal en de frequentieband, ga dan terug naar de startpagina van de Solarwatt Pro app na het instellen van de Wi-Fi-verbinding. Wacht 2 - 3 minuten en voer de configuratie / activering van het WLAN opnieuw uit.
- Als je nog steeds geen verbinding kunt maken met het WLAN-netwerk, open dan een hotspot met je mobiele apparaat en probeer de oplader te verbinden met de WLAN-hotspot via de Solarwatt Pro app. Wacht 2 - 3 minuten en controleer de verbindingsstatus. Als je met succes verbinding maakt met het netwerk via een hotspot met je mobiele telefoon, is het aan te raden om de Wi-Fi-netwerkinstellingen van de router te controleren.
War diese Information hilfreich?